Summering helg

Lördag:
Samuel har sin egna dag på lördagar och han utnyttjade denna dag till ett träningspass på morgonen och tog sedan med sin fru till Mong Kok (eller om det kanske snarare var frun som parasiterade på honom hela dagen, hehe..) och strosade runt på Flower Market och Ladies Market. Mong Kok har högst befolkningsdensitet i världen och är också känd för sina flera gator med marknader med namn som reflekterar vad som säljs som bla Guldfiskmarknaden, Elektronikmarknad och ovan nämnda marknader.
Därifrån åkte vi till Mid-Level för en god lunch. Jag inte är direkt imponerad och övertygad om att Hong Kong mat är särskilt god och det är vad som serveras i Mong Kok. Därefter gick vi förbi en fotmassör och Sam föreslog att vi skulle ta varsin fotmassage vilket vi gjorde. Vi fick 50 minuters behandling var och det var trötta hårda fötter som fick sig en rejäl omgång. Han som masserade mig tyckte det var roligt och log stort varenda gång det smärtade på mig. Mina fötter var hårda som sten sa han. Vi båda tyckte att det var fantastisk skönt efteråt och det var som helt nya fötter att gå med. En kaffe och Brownie efter det och sedan strosade vi vidare för lite shopping åt mig! Återigen så blev det ett byte från CK store!
Vi tog färjan hem och mötte upp barnen och Jackie och åt middag vid Plazan.

Ofantligt fina Orkideer på Flower Market
Blombuketter, Flower Market. Jag vill ha alla...
Marknad i Mong Kok
Jag + min man!
Söndag:
Family day och det ösregnade, vilket betyder att det inte finns så mycket att göra. Klubben är full med alla barn som är i lekrummet och inomhuspoolen har ingen barnpool, så dit ville vi inte gå. Efter Sam spelat fotboll på morgonen och fått på sig torra kläder åkte vi till Ifc mall där vi kunde gå omkring inomhus och också få lunch i oss. Det spelades julmusik och det var julpyntat så det var riktigt mysig.

Summa kardemumma,en super härlig helg!

Vi tog en liten öl och barnen sov middag!
Viktigt stopp på vägen hem!
 

Kommentarer

Populära inlägg