Träff med Louise

Jag och barnen tillbringade förmiddagen hemma hos Louise. Wow, vilket fint hus de har! Så snart barnen är äldre och kan gå i trappor ska vi också bo så. Fast det vi inte Sam än, hehe! Jag träffade Louise på stranden för ett par veckor sedan och det visade sig att hon är gift med en svensk man som är kollega med Sam. Själv är hon från Irland och de har två söner som är fem år och tre år. De vill jätte gärna umgås med andra som har barn som pratar svenska för att hålla igång språket hos pojkarna och de är riktigt trevliga så jag tror vi kommer att umgås en hel del med den familjen framöver. Hon spelar också tennis, så jag tänkte hänga på och starta igång min tenniskarriär nu.

Jackie tog ut barnen under eftermiddagen och Sam ska på middag med jobbet. Själv hade jag tänkt ge mig ut att handla och då visade det sig att jag har glömt plånboken i vagnen, så jag blev kvar hemma och läser en bok istället, det glädjer nog även han som försörjer mig...

En dag vid Plazan
 

Kommentarer

Populära inlägg