Siu Sia Wan

Idag åkte jag och barnen (och Jackie) till Siu Sia Wan för att träffa Charlotte, en av mammorna som också är med i Barngruppen som jag gick med i förra veckan. Vi startade vår resa kl 8.00 och åkte buss, båt och taxi och var framme vid kl 9.30. Charlotte är en underbart trevlig människa, hon har bott i HK i sju år och innan dess tre år i Kina och driver idag eget företag där hon designar lampor. Efter att vi har pratat en stund och kommit in på mer detaljer visar det sig att hon är uppvuxen i Alingsås (grannbyn till Bollebygd) och jobbat på Lamp Gustav i Bollebygd och det var dessa som skickade henne till Kina från första början. Världen är liten!!

Efter en mycket trevlig förmiddag tog vi buss och båt tillbaka till DB och åt lunch på Plazan. Jag lämnade barnen som sov middag i vagnen med Jackie och gick till Nailed It för att fixa mina naglar. Där mötte jag också upp Diana och kacklade med henne medans vi fick naglarna fina. Hon hade även beställt pedikyr och det såg fantastiskt skönt ut där hon satt i en mjuk fåtölj och fick sina händer och fötter omhändertagna av två stycken tjejer. Så till mitt återbesök bokade jag också in både maniky och pedikyr!

Mmm, god lunch korv och pommes!
Gott att dippa!
Trötta efter en händelserik förmiddag.
När Sam slutat jobba kom han ner till oss på Palzan och vi åt en god middag tillsammans innan det var dags att åka hem och lägga barnen.

 

Kommentarer

Populära inlägg