En hel dag med min man

Idag har jag fått tillbringa hela dagen med min man, bara han och jag! Barnen var hemma med Jackie. Vi började dagen med en frukost vid piren och åkte sedan till HK Island.

Frukost på Pacific Coffee
Jag hade sett in jeans skjorta på CK Store senast vi var i The Elements som jag inte kunde släppa och den skulla vi köpa i dag. Vi började med att gå till en CK store ett par kvarter från Ifc mall, den här butiken var inte en CK jeans och vi blev hänvisade till Causeway Bay, tre tunnelbane stationer iväg där ett återigen gigantiskt shopping center med nio våningar låg. Den här butiken hade inte jeans skjortan i min storlek och vi blev hänvisade till The Elements. Så vi åkte vidare till andra sidan vattnet ochThe Elements. Här blev det shopping, shopping, shopping och både Sam och jag var nöjda med vår fångst.

Vi gick sedan och åt en mysig lunch på Civic Square, som är en liten utomhusoas med restauranger vid The Elements. Vidare därifrån åkte vi upp till 102:a våningen till The Lounge & Bar, Ritz-Carlton och Sam bjöd mig på en Champagne Mojito och friterade scampi med wasabidipp. Fantastisk utsikt!! Lyxig lounge och lyxig toalett! Vi hade en sååå jätte trevlig dag!! Det slog lock för öronen när vi åkte upp i hissen.

 

Civic Square, The Elements
 

Våning 102
Det var High Tea time när vi kom och tanterna satt och drack te och åt kakor från höga kakfat.
The Lounge & Bar
 

Kommentarer

Populära inlägg