Dag nr två, Hong Kong Central

Tack för alla kommentarer. Jag uppskattar att höra av er!! Jigan, jag har instagram på min Ipad som jag sällan har med mig. Så snart jag har fått femman ska jag aktivera mitt konto och dela med mig! Bra ide!

Idag åkte vi till HK Central.

Det var smått krångligt att ta sig fram med barnvagnarna i tunnelbanan där vi behövde göra två stycken byten och på flera ställen kunde vi inte åka rulltrappa utan var tvugna att ta hissen. Hissen var inte lättast att hitta och det var köer så det tog tid att åka.

Väl framme så strosade vi omkring i Ifc mall där vi även åt lunch.

Det var en fantastisk utsikt för barnen från restaurangen, en byggarbetsplats! Wilbur berättade om lyftkranar och grävmaskiner för Dorian!

Vi gick till piren och tittade där båten till och från Discovery Bay går och gick sedan till The central mid levels escalators, som är världens längsta utomhusrulltrappa. Längs hela rulltrappan finns flera olika after work ställen. Vi åkte upp en bit, stannade på ett ställe och beställde drinkar.

 

 

 

 

 

 

Kommentarer

  1. Kristina Kullgraf Gustafsson3 oktober 2012 kl. 00:33

    Helt ofattbart att du är på andra sidan jorden! Kan tänka mig att ni blondisar är en sevärdhet eller? :) så kul att läsa om er, sköt om er! Tänkte på er när jag hörde om båtolyckan imorse i bilen.
    Kramar <3

    SvaraRadera
  2. Hej på er!

    Skickar en hälsning från oss i varberg.
    Niklas och Josefine är här hos oss i kväll och skall
    äta lite kvällsmat. det ser ut som ni bara har det bra.
    Vi jobbar och sliter och Josefine bara läser och läser!!!!! Snart helg igen. Många kramar från oss

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg