Stolt mamma

Sam har jobbat och jag har varit hemma själv med barnen för första gången sedan Mia åkte till Macau. Dagen har varit helt ok. Efter några veckors distans från livet i Sverige har jag kommit till insikt att jag kan inte passa barnen, som utan tillsyn ryker ihop inom en minut, och samtidigt, laga mat, diska, städa, tvätta etc. Idag har jag ägnat tiden åt barnen och lämnat övrigt hushållsarbete tills både jag och Sam är hemma och den ena tar barnen medans den andra fixar hemma.

Imorse träffade jag och barnen Diana, min första byta-nummer-kompis, vid NBPlaza. En super trevlig kvinna och som också presenterade mig för varenda en vi mötte. En tog mitt nummer och skulle skicka mig kontaktuppgifter till dels andra svenskar i DB och också på helpers som skulle kunna jobba deltid hos oss tills Mia är tillbaka. Det är härligt att träffa alla dessa glada,trevliga och hjälpsamma kvinnor. Vi är alla i samma situation med barn och har män som oftast är på resande fot.

Wilbur har idag lovat att lämna napp och snutte hemma när vi lämnar huset för utflykter och fick i belöning en brandbil som han själv valde i leksaksaffären. Han var så stolt (och jag med) och bar med sig den hela eftermiddagen när vi var på klubben. I hissen hem så var han så ivrig och ville berätta för pappa att han inte längre har napp och snutte ute, och så var han inte hemma.. Jag vet inte hur många gånger han frågade efter pappa och så fort det var ett ljud i lägenheten så sa han -pappa! Och tillslut kom pappa hem och Wilbur fick berättat vilken stor pojke han nu är! Min lilla skatt!!

Fina brandbilen!
 

Galenungen på klubben
 

Kommentarer

  1. Håller tummarna att Wilbur klarar sitt napplöfte! Härligt!

    Och ni verkar ha det härligt! Just nu är klockan 23.00. Det blåser som fan i den mörka oktoberkvällen...löven singlar och det ligger ett tunt tunt lager snö på bilarna. Det dallrar i fönsterrutorna. Fy för fan!

    Man kanske skulle boka en resa ....nä-visst-ja, jag törs ju inte flyga :-(

    KRAM

    SvaraRadera
  2. På Hultsberg slängdes napparna i soptunnan, trodde ni ja:)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg