Vikarie på plats

Nu är Jackie på plats, vår vikarierande maid som kommer att bo hos oss tills Mia är tillbaka. Underbart att få lägenheten riktigt städad och hjälp med barnen. Hon är glad, trevlig och tog sig an barnen direkt, jag saknar Mias förmåga att själv se vad som ska göras och när. Det behövs bara klara instruktioner, som jag överlämnar till min kära man att ge, så kommer detta att bli bra.

Jag blev igår medlem i SWEA och ser mycket fram mot att gå på deras event och träffa andra svenskar. Det finns en grupp med mammor som träffas regelbundet som har barn i åldrarna 0-4 år där jag skulle ha varit med idag om det inte hade varit för att Jackie började.

Jag fick av min käre far kontaktuppgifter till en tjej som bor i HK och är kompis till pappas arbetskamrats dotter. Så snart jag kan lämna barnen ska jag ta en kaffe med henne! Tack snälla pappa!

Jenifer, som jag träffade när jag tog en kaffe med Diana, skickade mig kontaktuppgifter till en dansk tjej i här DB som jag får kontakta om jag vill vara med i deras grupp med svenskar och danskar som hittar på lite olika aktiviteter.

Jätte kul att träffa massa nya människor!

Kommentarer

Populära inlägg