Frustrerad

Jag behöver hjälp av er kloka mammor!

Wilbur vaknar återigen mellan kl 5.30-5.50 varje morgon. Det är för tidigt och resulterar i att han är jätte trött kl 11 och orkar ibland inte ens att äta lunch. Han sover middag och väcker jag honom inte kan han mycket väl sova i minst 2 h. Det är skit jobbigt även för mig att gå upp och visst detta kan jag ta. Problemet är att när han går uppvaknar även Dorian som absolut behöver sova längre. Dorian är ett vrak kl 8 och ofta övertrött så det går inte att lägga tillbaka honom i sängen för han skriker bara. Han tar visserligen igen detta emellanåt och kan då sova större delen av dagen.

Detta är inte hållbart. Hur får jag Wilbur att sova längre på morgonen? Att ta bort hans middagssov blir jätte svårt när han vaknat så tidigt, och hjälper det att ta bort midagssovet? Det spelar ingen roll om han lägger sig senare på kvällen, han vaknar lika tidigt ändå.

 

Kommentarer

  1. Hej Sara!
    Hur mycket sover han per dygn? Alltså när somnar han? Om han sover tillräckligt på dygnet så kan du prova att senarelägga kvällen med 15 minuter per dag, sover han för lite på dygnet totalt så kan du lägga ytterligare en lur på eftermiddagen. Kan han vara hungrig och därför vakna? /Marina

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg