Sista natten på hotellet

Sam har jobbat idag och jag och barnen har tillbringat vår sista dag här på hotellet. Vi badade på fm i poolen och sedan var det två trötta pojkar som jag fick hem. Dorian som vaknade tidigt idag, strax efter kl 8, orkade inte vänta på lunchen utan somnade kl 11 och sov i 2,5h. Jag och Wilbur åt och somnade sedan gott jämte varandra i sängen.

Sedan gav vi oss ut på promenad och hittade en lekplats långt uppe i bergen (det är alltså ett berg fullt med höghus) som var mycket roligare än den som är på hotellet och jag fick idag igen ett skönt träningspass!

Idag hade vi en maid på intervju, en tjej från Filippinerna, 31 år gammal, har ett eget barn som är 6 år och har tidigare jobbat i en familj som har trillingar där hon har tagit hand om dessa barn sedan de var 2 år. Hon kändes bra med barnen och hon börjar hos oss på lördag. Det känns toppen att få hjälp med våra pojkar som behöver ständig övervakning för att inte slåss, klösas, knuffas etc. :-)

Imorgon flyttar vi till DB. Sakerna som skulle åtgärdas är fortfarande inte fixade, jag är inte förvånad och riktigt irriterad på dessa klåpare. Är det inte klart imorgon ringer vi en jour service som kostar därefter och så kan det gå om de inte håller vad som lovas. Bara att betala!

Jag får min telefon på måndag. Äntligen!! Härligt att jag bor i staden där det finns "allt", är först med det mesta inom teknik etc och jag får vänta längst för att få en telefon. Hehe!

Kommentarer

Populära inlägg