Första dagen i Hong Kong

Vi vaknade alla utvilade efter ha sovit mellan 14-16h. Kl 11.30 kom jag och Wilbur upp, Dorian strax före och Sam var då smått rastlös och hungrig som väntat ett par timmar på att vi andra ska vakna så vi kunde äta frukost och ge oss ut på stan.

Så snart vi var klara tog vi tunnelbanan till New town Plaza i Sha Tin som är ett "litet" (jätte stort!!) shopping center. I Hong Kong mått så är det litet men det är större än det största svenska. Här finns ALLT! Det har lika stort utbud som hela internet. Och lika många användare, "många människor!" anmärkte Wilbur storögt. Det vi fick shoppat var: ett par crocs till Wilbur, duplo lego, grävmaskiner x 6 st och en hårborste. Här gick vi i flera timmar innan det var dags att åka hem, äta middag, bada barnen och läggning.

Jag har inte fått någon ny telefon och därmed inget nytt nummer. Det är fler än jag som vill ha Iphone 5 här i Hong Kong... Ni når mig på Samuels HKnummer alt maila mig på sa.joh789@gmail.com

Här också några bilder från resan.

 

 

 

 

Kommentarer

  1. Johanna Arvidsson2 oktober 2012 kl. 00:11

    Gillar inte att du går i kortbyxor (kan inte stava till det ord som man egentligen använder...), grymt avis! Här är det regnkläder med fleeceunderställ som gäller!!

    Jag vill oxå shoppa i HK!!

    SvaraRadera
  2. Fin läsning om fina killar ...och hela faderullan!
    Har du Instagram Sara? Eller snarare - tänker du skaffa Insta när du fått din Femma?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg