Hemma

Så har vi äntligen fått internet! Känns som jag har varit utan kontakt med omvärlden i flera veckor!

NB Plaza, shopping och restauranger
Wilbur hittar en ny lekplats, hoppar ur vagnen och springer dit
På promenad
Stranden vid DB Plaza
Wilbur har köpt nya bilar, DB Plaza
Lekrummet på klubben som vi precis blivit medlemmar i. Pojkarna tjöt av skratt och sprang, hoppa och klättrade som galningar.

En öl med pappa! (Nej, Wilbur dricker inte alkohol, ölen är min)

Det är skönt att äntligen vara hemma. Vi bor i ett fantastisk fint område och det känns som om att vi är i en låtsas värld. Varmt och skönt, trevliga områden att promenera runt i, massor av lekplatser, grönområden, sandstränder, pooler, shopping, restauranger, inga bilar, hemkörning av allt, bara glada barn och föräldrar(!), en maid som fixar och donar etc etc



Marikar, vår maid började igår och det mycket ovant att ha någon som hjälper till hemma och med barnen. Vi är så vana vid att göra allt själva och jag har ett kontrollbehov som jag behöver öva på att släppa, hehe! Barnen tycker jätte mycket om henne och Wilbur har frågat efter henne flera gånger idag när hon haft sin lediga dag. Han har också döpt om henne till Mia!

För övrigt så är jag sååå trött. Har sovit jätte dåligt sedan vi kom hit. Hotellet vi bodde på har de sämsta sängarna jag någonsin har sovit i, helt stenhårda och jag har vridigt och vänt mig hela nätterna. Jag har sett fram mot att få sova i en ny säng, för det kan bara bli bättre även om jag förstod att det inte skulle vara några lyxsängar som vi hyrt. Men nej, sängarna vi har här är ännu värre! Det finns hårdare sängar än hårdast! Första natten vaknade Wilbur och jag la mig hos honom istället. Han har en resårbotten med en stor madrass som vi har delat på och lagt ut jämte varandra för att han inte ska trilla ur en så hög säng. Så efter att jag först inte kunnat somna i min säng, la jag mig jämte Wilbur i hans 90 cm breda säng, han snurrar runt en hel del och jag " sov" på halva nedre delen av sängen tills jag tillslut tänkte att jag lägger väl mig på den obekväma resårbotten som ligger jämte oss. Då får jag ialla fall plats. Då visar det sig att den är den mjukaste och skönaste av alla sänger hittills! Så nu sover jag på en obekväm resårbottensäng utan madrass! Ojojoj, vad gott jag ska sova i vår säng när den kommer!



Kommentarer

  1. sov gott på madrassen. Ni verkar ändå ha det bra. Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Underbart ställe ni har hittat, verkar helt fantastiskt för en barnfamilj. Förstår att det är skönt att vara hemma och få börja boa lite i hemmet :)
    Kram Johanna A

    SvaraRadera
  3. Låter helt fantastiskt där ni bor. Hoppas nu du kan stå ut någon månad till till Era möbler kommer och då sängen. Ha det bra.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg