Massor av lekplatser

Barnen vaknar alldeles för tidigt, igen. Strax före kl 6 vaknar Wilbur och Dorian 10 minuter efter att Wilbur gått upp. Dorian som har tiden på hotellet sovit till efter kl 9, är inte på något vidare gott humör när han kommer upp redan kl 6 och han sover inget vidare på natten heller. Så två trötta barn och en trött mamma tog barnen på promenad tidigt i morse. Första stoppet ville Wilbur göra på vår närmaste lekplats, rymdskeppslekplatsen. Där var vi ett tag tills Dorian tyckte det var fantastiskt kul att jag skulle jaga honom och han sprang ut i vägen. En lek som jag inte uppskattade. Så då gick vi vidare till Uncle Russ Coffee och jag fick mig en Tall Cappuccino, väl behövligt, Wilbur valde en croissant som han snällt delade med sig till sin mamma och bror. Därefter stegade vi vidare till den stora lekplatsen, med bilen! Den vi hittade i en park i helgen och som Wilbur knappt kunde slita sig ifrån. Här träffade jag min första "byta-nummer" kompis, Diana, en trevlig tjej från Australien. Hon frågade om jag ville träffas i parken någondag, eller ta en kaffe, eller ta ett glas vin utan barnen, eller gå och fixa naglarna! Hehe, henne gillar jag!

Första lekplatsen, rymdskeppslekplatsen.
Rymdskeppslekplatsen
Fika
Stoora leplatsen, den med bilen!
Idag har aircondition reparatörerna varit här tillsammans med mäklaren. De fixade två av fem stycken apparater och jag undrade varför de inte tar alla på en gång, nu när de ändå är här. Men nej, så fungerar det ju inte här i HK och jag har redan vant mig vid det.

 

Kommentarer

Populära inlägg