Äntligen sol

För första gången på flera veckor har vi sol igen. Helt underbart och tänk vad lite sol kan få humöret att stiga några nivåer. Jag och Wilbur gick under förmiddagen till Plazan för att köpa hostmedicin. Han mår inget vidare, har hostat massor i natt och är jätte trött. Men det finns ingen hostmedicin för barn under 6 år, farmaceuten gav mig rådet att ge honom ett varmt bad på kvällen och ställa in en luftfuktare. Vad fasen tänkte jag, det här landet innehåller ju bara fukt! Jag har ju precis köpt avfuktare för att slippa vattenfall längs fönsterrutorna.. Så ska jag nu då ställa in en luftfuktare och en luftavfuktare i hans rum? Haha!

Sedan kan jag också förtydliga ett tidigare inlägg att självklart har jag min pappa också som har gjort och gör mer än massor för mig. Jag skulle inte säga att mina föräldrar curlar, alltså sopar vägen framför mig, de agerar mera som en sopbil, där de många gångar har fått åka efter mig och sopat upp resterna som jag lämnar efter att jag bara kastat mig ut utan att alltid tänka efter före... Eller de kanske curlar också, för annars hade jag heller inte kunnat ge mig ut på mina äventyr..

Ja, jag är bortskämd!

Och självklart så har jag världens bästa bror!! Han är den som curlat mig mest!

 

Kommentarer

Populära inlägg