Helg

Lördag:
Sam har som vanligt sina egen dag på lördagar och vad händer den här gången? Jo, både jag och Wilbur följer med honom! Som jag tidigare har sagt till honom så blir man inte så lätt av med ogräs och det förökar sig gärna, hihi.

Ogräset har förökat sig!

Vi hade en jätte härlig dag! Började dagen vid Plazan med en kopp kaffe till mig och Wilbur fick en Pretzel. Därefter tog vi båten till Hong Kong och strosade till Mid-Level där vi fick den bästa lunchen någonsin här i Hong Kong. Sex stycken tapas rätter och bananpannkaka med choklad och kondenserad mjölk till Wilbur. Sedan några veckor tillbaka är den enda födan han intar välling, muffins, pretzel, ölkorv och oliver. Han beställer gärna annan mat, som tex pannkakor i detta fallet, och när de sedan serveras vill han inte längre ha. Dessa gick dock gott ner i min mage! Mums så gott allt var.
Det var en väl behövlig dag för oss tre att tillbringa tid tillsammans, något som vi inte har gjort sedan Dorian föddes. Och vad lätt det är att ha med en så stor kille!
Vi kom hem till en jätte glad Dorian som tillsammans med Mia har lekt med Charlie.

Ett stopp för en drink vid Lotus bar
Grabbarna vid rulltrappan
Mid-level
Wilbur på upptäcksfärd
Fantastiskt utiskt, massor av lyftkranar, grävskopor, cementbilar... Roof garden Ifc mall.
Wilbur har somnat och jag och Sam har picknick
 

Söndag:
Vi har haft ett underbart väder med torr luft, sol och 20 grader. Kändes som en sen augustidag i Sverige. Dorian har dock inte varit på något vidare bra humör. Han var trött i morse och somnade om strax efter frukost. Under tiden gick Sam och Wilbur ut och hade lite egen grabbtid. Vi möttes upp alla när Dorian vaknat och gick till Plazan för att äta lunch. Väl på Plazan var det en mindre marknad med mycket folk som strosade omkring. Plötsligt hajar Samuel till och säger, men där är ju du! Fast du är ju här!! Det var en tjej som han tyckte var såå lik mig och vi skrattade lite åt det och gick vidare. Senare hittade jag ett stånd med cashmere kläder och en fantastisk fin sjal som jag tar fram och tittar på. Och utan att jag först lägger märke till det så ser jag sen att samma tjej som Sam tyckte liknade mig står och håller i samma sjal. Och så visar det sig att hon är svensk! Jag har hittat min tvillingsjäl här i DB! Vi pratade och skrattade åt detta lustiga en stund. Hon var yoga instruktör och det är precis vad jag har tänkt att börja med så hon fick mitt nummer och jag hoppas vi också kan träffas över en kaffe.

Wilbur och Sam gör morgonen tillsammans
Grabbarna vid Plazan
 

 


Dorian mådde som sagt inget bra och ikväll visade det sig att han fått feber. Lilli plutt!

 

Samuel har i eftermiddags åkt till Nepal och kommer hem på torsdag. Vi vinkade till honom i flygplanet som passerar precis utanför oss. Wilbur ville inte att pappa skulle åka igen. Jag frågade om han saknade pappa och det gjorde han. Sedan tittade han på mig och sa, pappa kommer sen!

Mia fick en kortare day off och var tillbaka kl 17 för att ordna middag till oss. Hon lagar också fantastisk bra mat!

Vi har också beslutat att på grund av tyfonen som härjar på Filippinerna att inte åka dit över jul och nyår.

Mias familj bor inte där den har varit, allstå i den södra dele av Filippinerna. Däremot hotar den att slå till igen och denna gången mer norrut. Mia får låna våra datorer om hon vill prata med sin familj. De bor långt ut på landet och behöver boka en tid en dag innan de kan prata med varandra för att de ska kunna ta sig till närmaste stad där det finns internet uppkoppling.

 

Kommentarer

Populära inlägg