Huset är sålt

Vårat hus i Falkenberg är sålt och de nya ägarna får tillträde den 18 december. Grattis till Er! Det är ett fantastiskt hus som jag från början tyckte jätte mycket om. Stort och gedigt byggt, köket är underbart, den öppna planlösningen, en härligt stor altan och huset ligger i ett underbart område.

Det är också ett hus som absolut inte var lämpligt för våra små nyfikna klätterapor till barn. Ett kök där varje lådas innehåll ständigt revs ut på golvet, vilket resulterade i att jag tillslut plockade undan sakerna helt, de mest nödvändigaste hamnade i högar uppe på bänkarna och därmed alltid ett stökigt hem. Handtagen var perfekta stegar och det klättrades ständigt. Eftersom det var ett öppet kök kunde jag inte stänga om det och låta barnen vara på utsidan. Trädgården som är byggd i olika nivåer och som till 90% består av grus och sten och 10% av gräs krävde en ständig passning av barnen så de inte föll och gjorde sig illa mot någon sten. En gräsmatta hade gjort det så mycket enklare.

Jag kommer att sakna att jag aldrig fick möjlighet till att använda huset så som jag från början hade tänkt att göra och och jag accepterar att tiden var inte rätt då vi bodde där.

Bye bye!

Kommentarer

Populära inlägg