Flög in i dimman

Det är dimmigt för Sam. Han flög som bekant in i dimman på väg till Nepal i söndags kväll och blev kvar i Dacca (Bangladesh) över natten där de gick ned för mellanlandning och sedan inte kunde lyfta på grund av dimma. Efter en lång väntan kom de måndag eftermiddag vidare till Katmandu och hade då missat större delen av dagens möten. Idag skulle de flyga till Gorkha och blev återigen försenade på grund av dimma och fick sitta och vänta i ovisshet om vad som skulle hända. Kl 12.50 var informationen att flyget är försenad och avgår kl 12.00(?!) Kl 15.00 var det boarding, eller nästan i alla fall. Det kom en buss som stannade en bit från terminalen. Jag har fått besked att de har landat i Gorkha så tillslut kom de iväg. Imorgon ska de flyga tillbaka till Katmandu och torsdag kväll ska de åka hem. Om det då går att flyga det vill säga..

 

Själv har jag haft egentid under förmiddagen och tränat med mina Kettlebells. Det är en underbar känsla att äntligen vara igång med träningen igen! Känner mig superpigg! Fick återigen fantastisk god frukost, lunch och middag som Mia lagade. Mest glad är jag över att Wilbur äter igen. Eftermiddagen gick jag och barnen till stranden, vi har fortfarande jätte skönt väder. Varken för varmt eller för kallt, precis lagom! Nu ska jag lägga mig i den skönaste säng som finns och läsa min super bra bok som jag stal av pappa innan jag åkte, Sunbird av Wilbur Smith.

 

Kommentarer

Populära inlägg