Lucia

Jag har sedan igår kväll längtat till idag när jag skulle få ge mig ut på en löprunda. Och så blev den bara skit. Typiskt! Orkade bara inte och fick göra om träningen till någon slags intervallträning istället. Lagom till lunch kom en sprängande huvudvärk och jag hade så gärna velat gå och lägga mig. Sedan igår sover inte Wilbur middag längre, eller han får om han vill. Igår sov han inte för att jag inte var hemma och idag frågade jag om han ville och det ville han inte. Jag uppmuntrar honom till att sova så lite som möjligt på dagen, dels för att han inte ska vara uppe sent om kvällarna och dels för att han börjar förskolan i januari och kommer inte kunna sova någon längre stund på eftermiddagen. Just idag hade jag velat sova, så jag frågade några extra gånger om vi ändå inte skulle gå upp och sova lite. Nej, det skulle han inte. Vi skulle sitta i soffan och kolla Pingu. Så jag försökte istället vila ögonen lite när vi satt där men Nix,- mamma inte sova, sa Wilbur!

Jag och Wilbur gick under eftermiddagen till Plazan, jag var i stort behov av choklad så jag köpte en snickers (och en mars) till mig och ölkorv till Wilbur som vi åt upp direkt. Det var fantastiskt gott under den minuten det tar att äta en Snickers för att sedan må dåligt resten av eftermiddagen.

Mia tog sedan barnen till lekplatsen vid oss och jag löste av henne kl 17 då hon gick hem för att laga mat. Jag kommer ner och det är minst 60 st barn som leker. Wilbur sitter i en ring med andra barn + en helper. Dorian åker på en scooter. Det skrattas, stojjas och det är barn överallt. Rätt som det är springer Wilbur iväg med ett annat gäng och det klättrar i en backe och jagar varandra. Det var fantastiskt kul att se hur alla barn leker med varandra och delar med sig av sina leksaker. Jag har aldrig sett detta på lekplatser i Sverige. Plötsligt skriker Wilbur med ett jätte leende på läpparna, Big Charlie!! och så rusar dessa två pojkar iväg. Jag önskar att jag hade haft filmkamera och kunnat filma detta.

Allt som går att klättras på ska det klättras på
Wilbur rusar iväg till ett annat gäng
Big Charlie, Wilbur och Dorian
Big Charlie och Wilbur
Fantastiskt glada barn
Klättar och åker kana ner
Och att det är Lucia idag har vi helt missat..

 

Kommentarer

Populära inlägg