Återfunna saker

Här dyker det upp saker som jag hela tiden trott varit i den andra containern och först varit galet sur över att flyttfirma inte skickar allt samtidigt för att sedan få reda på att den andra containern råkat ut för en olycka varpå jag blivit galet mycket surare över hur illa vår flytt har hanterats.

Flera flyttlådor med böcker har stått i vårt numera trångbodda boende och tagit massa onödig plats. Vi har inte har kunnat packa upp då hyllplanen har saknats till bokhyllorna som vi fick i första leveransen. Jag har sagt till Mia (som har ett fantastiskt ordningssinne) att det får vara stökigt tills den andra containern kommer. Hon har efter några veckor med mig antagligen börjat förstå hur flummig jag är och har på eget initiativ börjat packa upp lådorna. Vad hittar hon i lådorna? Jo, hyllplanen som jag svurit så över! Så igår ställde hon alla böcker fint i bokhyllorna.

Jag har också surat över att mina skärp inte var med i första leveransen och än mer besviken över att minnessaker från Wilbur och Dorian kan ha blivit förstörda i den craschade containern. Det är ovärderliga saker, Sam har ringt extra till flyttfirman och förklarat att absolut ingenting får slängas av våra saker oavsett hur det ser ut.

Ikväll när jag hade lagt Dorian fick jag syn på två vita lådor och gick spänt fram för att kolla vad det var. På den ena stod det Skärp och på den andra stod det Wilbur & Dorian.

Åh så glad jag blev över att Mia tog tag i att packa upp lådorna och flera av våra saknade saker är återfunna.

(min mamma muttrar nog när hon läser detta och tänker att du (alltså jag) letar lika illa som din far gör..)

 

Kommentarer

  1. Så skönt att jag slapp säga det själv.
    KRAAAAM

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg