Shopping i Tung Chung

I förmiddags åkte jag och Louise till Tung Chung som ligger här på Lantau Island, 15 minuter med buss från oss. Där finns ett tre våningar stort outlet mall med märkesbutiker och rabatter mellan 50%-90%. Galet billigt och det är snygga kläder, skor och väskor. Inte alls som på Freeport i Kungsbacka där utbudet är felsydda kläder från 1990 och max 20% rabatt. Så jag fick med mig ett par ursnygga Guess skor och två par t-shirtar från Armani. Jag har länge saknat snygga t-shirtar och är för snål för att köpa en som kostar minst 400 kr och de som är billigare har dålig passform och är inte snygga. Så det blev en lyckad shopping idag, igen. Och så kan jag säga att jag tjänat pengar med den grymma rabatten som var, hehe!

Barnen var med Mia under förmiddagen och med mig under eftermiddagen. Mia gick då och handlade inför middagen ikväll och måltiderna imorgon. Hon konstaterade när vi kom hem att maten är dyr här i DB och föreslog att handla fisk och grönsaker på marknaderna i stället. Så i fortsättningen ska hon åka till stan en gång i veckan för att handla. Hon är så fantastiskt bra och jag blir bara mer och mer nöjd med henne. Hon tar egna initiativ, lagar fantastiskt bra mat, grymt duktig på att hålla ordning och är glad.

Dorian har efter några dagar med en down period återigen blommat upp och skrattar, dansar och är sig själv igen. Jag vet inte om han kan ha saknat Jackie som tillbringat mycket tid med honom. Hon bar på honom hela tiden, matade honom och höjde honom högt över skyarna. Jag fick inte ens ge honom vatten själv, då kom hon rusandes och tog över. Dorian är också lite känslig för nya personer innan han vant sig vid dem och det är inte så lätt att förklara för honom att Jackie inte kommer mer och nu har Mia hennes roll. Nu verkar det ha släppt, de leker ihop och han skrattar så han kiknar när hon busar med honom.
Och jag vill inte att han blir matad eller att vår helper prioriterar ett barn framför den andra.

Samuel är tillbaka i Katmandu och jag hoppas han kommer med flyget imorgon kväll för att sedan komma hem på fredag. Det ska bli intressant att höra vad han har att berätta om Nepal och deras verksamhet där. Här är några bilder som han skickade till mig.

 

 

 

 

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg