Bio

Vi har en liten diktator i hemmet som vill bestämma allt. Många gånger skapar det konflikter då övriga familjemedlemmar inte håller med. Imorse tog han dock ett mycket bra beslut. Han vaknade som vanligt jämte mig och sa mamma, gå ner! Ok, sa jag och försökte dra upp min trötta kropp. Nej, mamma! Sa han då mycket bestämt. You stay here!! Ok, sa jag... Man ska ju välja sina strider.. Hehe!

Vi hade en förmiddag på Plazan och i playroom. Vi lurade tuppen alla fyra och efter det tog Sam Wilbur på sin första bio. En 3D film om djurlivet i havet. Wilbur  verkade uppskatta filmen och stormade in hemma för att berätta för mig vad hajen hade gjort.

Ikväll stod jag igen för middagslagningen. Det är faktiskt lite roligt att laga mat när det inte är ett måste varje dag. Det blev fiskbiffar som blev riktigt goda! Barnen åt ovanligt bra av maten och jag fick sådan där "mamma lycka" känsla för att de gillade vad jag hade gjort. 

Nu åker strax våra vänner till flygplatsen och imorgon eftermiddag möter jag och Wilbur upp dem på flygplatsen!! Wihii! 

Välkomna Johanna, Pär, Alicia & Tim!


Kommentarer


  1. Det kanske finns en liten diktator i varje familj? Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Ojda! Vilken självinsikt! Kram pappa.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg