Sam till KL

Jisses vad gott och vad mycket vi åt igår. Vi var i Lai Kwan Fong på ett ställe som Samuels kollega tipsade om som heter Bistecca. Jag gillar italiensk mat och Sam ville ha steak, detta ställe är ett italienskt steakhouse så det kunde inte bli bättre. Till förrätt delade vi på sparris med parmaskinka samt ostfondue med vit tryffel. Gudomligt gott! Till varmrätt åt vi en fantastisk god Waguy beef, Delmonico 28 oz, som serverades med flera olika såser. Ett perfekt gott tillagat kött! Till den åt vi gräddspenat, zucchini fries och brysselkål. Vi var så mätta att vi bara stöp i säng när vi kom hem. Tänk att mat kan vara så gott!

Idag har både jag och Sam varit i skolan på Parent Orientation möte där de informerar om vad barnen gör och hur de lär sig. Idag var det om Little Casa, alltså Dorians klass. Imorgon är det för Wilburs klass. Vi är fortfarande helt övertygade att vi har gjort rätt val av skola mef Montessori pedagogik. 

Vi har riktigt tråkigt väder med regn som bara öser ner. Jag tog därför Wilbur och följde med Sam till flygplatsen där han skulle åka till KL. Flygplasten är nog det bästa playroom som finns. Efter att vi lekt och pussat Sam hej då tog jag och Wilbur en fika innan det var dags för oss att åka hem igen. Dorian hade en tid hos läkaren klockan 16 för en fysisk undersökning som skolan kräver vid start.

Före middagen var jag på gymmet och sprang 3 km. Jag har fortfarande jätte träningvärk i benen och behövde springa loss lite av den. Mina nyinköpta träningsbyxor var super bra! 



Kommentarer

Populära inlägg