Ny vecka

Det är måndag igen och vi har en ny spännande vecka framför oss. Jag har bakat bröd idag och det blev suveränt gott. Wilbur gillade det och åt flera skivor. Brödet är med mandelmjöl, ägg, smör och yoghurt så det är matigt och nyttigt.

Förra veckan hade jag obalans i energiintag och energiuttag. Det blev för lite intag och för mycket uttag. Förutom att jag tränar så går, bär och springer jag en hel del efter barnen. Det är sällan jag är stilla (även om nätterna är jag uppe och rör på mig för att ge napp eller trösta). Det går alltså åt en hel del och jag har inte särskilt stora reserver att ta av. Självklart är det ingen fara, jag svälter inte utan kände mig bara trött i slutet av veckan. Denna vecka ha jag startat tvärtom. Jag har varit proppmätt från lunch och är det fortfarande. Det är minst lika obehagligt som att vara trött. Kan jag aldrig vara lagom?

Dorian har varit hos friören idag. Han sitter helt tyst och stilla när han klipps, ser nästan ut som om att han ska somna. Det blev riktigt bra!

Före middagen gick jag till gymmet och sprang 5 km i behagligt tempo. Skön start på veckan efter två dagar av vila från träning.

Hemma var Dorian i full fart med att reta Wilbur och kasta omkring leksaker. När väl Wilbur har börjat komma ur den där tvåårstrotsen så börjar nästa barn med det. Suck! Ytterligare en destroyer i vårt hem. Tacksam är jag att han i alla fall inte har ett småsyskon att ge sig på. Wilbur kan trots allt försvara sig bättre än vad Dorian kunde gör när Wilbur började härja. Wilbur säger också ifrån och ger inte bara igen. Ibland gör han det i alla fall... Så nu har vi ytterligare 1,5 år med en allsmäktige och det går väl över lagom till att Wilbur kommer in i sin femårstrots. Härliga med barn. Vi vet aldrig vad vi har att vänta oss och det är ju en intressant känsla.

Det är som Sam sa när jag hade flyttat in hos honom "Livet är mer spännande nu, jag vet aldrig vart mina saker är längre" 







Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg