En skön tisdag

Barnen sprang, med mig strax efter, nästan hela vägen till skolan och kom fram röda i ansiktet och alldeles svettiga. Där var det ett enkelt hej då och båda gick glada in till sina klassrum. Jag gick vidare till mitt yogapass. Riktigt bra pass idag med mycket fokus på svanken/ländryggen. Vi var bara tre personer och hade bra med plats runt omkring oss.
Efter passet gick jag till plazan, köpte en protein plus drink i juicebutiken och mötte upp Marlene för att visa henne ett garden centre vid Mui Wo färjan. Hon skulle ha plantor till balkongen och jag behövde krukor att så vår dill i som vi fick av mormor i somras. Det blev en rosa orkide också.

Sedan var det dags att betala räkning igen och handla middagsmat. Jag tog bussen hem och väl hemma möttes jag av ett tyst hus med sovandes barn.

Mia tog under eftermiddagen Dorian och gick till Magnums hem. Jag och Wilbur gick först hem till Marlene för att hämta krukorna och blomman, ställde detta hos Winnie i receptionen och gick ner till Nplazan för att ta en fika och handla jord. För jord glömde jag ju såklart att köpa i garden centre.. 

Vi bestämde oss för en fruktsallad på Jaspas. Den hade de tyvärr inte så det blev filodegsinbakad toblerone med jordgubbar, blåbär, glass och varm chokladsås. Ojojoj, den var livsfarlig! Det var inte tänkt att jag skulle äta detta utan den var till Wilbur, men så skulle jag bara smaka lite... Det såg ut som små dumplings och när jag delade en så rann det ur perfekt smält toblerone ur knytet. Gah, gudomligt gott!

Mätta och nöjda tog vi oss hem och lagade mat. Idag var det jag och Wilbur som ansvarade för middagsmaten och vi lagade tacogratäng. Dorian hade ätit hos Magnum och jag och Wilbur var väl inte direkt jätte hungriga heller, så nu finns det middagsmat klart även för imorgon.






Kommentarer

Populära inlägg