Weekend

Sam kom hem trött och glad från Kiev i fredagskväll. Han hade med sig var sitt flygplan till barnen och jag fick choklad och Prada Candy parfym. Gott gott! Han visade bilder från insidan av flygplanet för två mycket intresserade barn. Även fast de har flygit några gånger så ser det ju inte riktigt likadant ut i den delen planet där Sam åker jämfört där vi (boskap) åker.

I lördags gjorde jag och Sam en Walking Tour igen. Den här gången tog vi Central och Sheung Wan. Den här rutten var trevligare än den vi gjorde förra veckan. Vi fick se både kinesiska delar och västerländska där rundan avslutades vid Mid Levels. Sheung Wan är mycket behagligt område att strosa omkring i.

Vi åkte sedan till TST, gjorde lite shopping och fotmassage innan vi gick vidare mot Knutsford Terrace och vårt favorithak Black Stump, som ha världens godaste carpaccio och gör världens godaste Cosmopolitan. När vi kommer fram så ser vi att de har bytt namn, interiör, inriktning fast med samma personal. Lite smått besviken var jag allt. Något vi har lärt oss efter ett år i Hong Kong är att det är hög omsättning på människor, restauranger, butiker etc
Restaurangen heter numera The Salted Pig och det serveras mycket gris. Maten var ok men jag tycker inte att det var av samma kvalitet som de tidigare hade.

I söndags gick vi alla till poolen och var där under förmiddagen. Sam tog under eftermiddagen Wilbur och åkte till Central. Jag och Dorian var hemma och fixade. Vi köpte nya badkläder till båda barnen. Kläderna slits fort här i solen och med mycket badande. Vi rensade även ut barnens garderob och skickar det vi inte använder längre till Mias släktingar.

Dorian verkade sakna sin bror och pappa. Han frågade efter BulBur mest hela tiden. Så jag ringde efter dem och som bra var hade de tänkt att komma och var redan vid piren för att ta färjan hem igen. Dorian väntade tålmodigt på dem.










Kommentarer

Populära inlägg