Regn regn och chokladbollar

Igår var det återigen en dag med massor av regn. Jag lämnade pojkarna i skolan, köpte mig en kaffe och gick tillbaka till skolan för ett möte. Denna gången informerade de om vad de gör i Wilburs klass. Förutom språk, geografi och matteundervisning så övar de även mycket på saker som hör till vardagen. De lagar mat, skalar, river och skär, de klipper bort det som vissnat på blommor etc. Så efter den här informationen har det klarnat mer för mig varför Wilbur gärna vill klippa i blommorna hemma eller ber om potatisskalaren för han ska laga mat.

Efter mötet träffade jag ett gäng svenska ladies över en fika under ett parasoll i ösregnet. Två av dem har jag inte träffat tidigare varav den ene är en amerikanska som är gift med en svensk. Marlene är nyinflyttat här i Chianti och henne har jag  träffat som hastigast i poolen och så var det Lena och Sara som jag känner sedan tidigare. Nu planeras det resa till Shenzen!

Regnet det fortsatte att ösa så Mia hämtade barnen på skolan och tog bussen hem. Jag bestämde mig för att baka chokladbollar med barnen så jag handlade ingredienser till detta. Alla var jätte trötta när vi kom hem, Wilbur gick upp på sitt rum och somnade direkt och jag la mig en stund också. Lika bra när vädret ändå är så kasst.

Så efter en tupplur var vi alla pigga och glada för att göra chokladbollar. Barnen gillar att baka! Och jag var så enormt sugen på chokladbollar...

Eftermiddagen gick riktigt bra trots att vi inte kunde gå ut. Ett par kompisar till barnen kom över en stund och då passade jag på att träna. Var riktigt taggad för att köra squats! Tyvärr var squatsstången upptagen av en annan som stod där HELA tiden jag var i gymmet. Jag vill börja med den övningen eftersom den är så tung och gjorde ett undantag för att vänta tills han blev klar. Men det blev han ju inte så jag fick göra flera undantag och tillslut hade jag gjort alla andra övningar och han var fortfarande inte klar! Jag upplevde att han stod mest och vilade så jag frågade om han var klar, det var han inte. Jag satte mig på en bänk jämte och väntade och stirrade men det visade sig att den svenska metoden fungerar inte här.
Jag fick i alla fall efter en del kämpandes med stång och vikter gjort dead lifts (övningen görs annars i samma station som  squats), jag till och med ökade vikter denna gång!
Nästa gång ska jag be honom flytta på sig om han ska vara där en hel kväll!

Det var svårt att få Wilbur i säng eftersom han hade sovit middag. Men det var jag beredd på!
Barnen och jag har varit på topphumör. Inget tji och tjafs mellan någon av oss. 







Kommentarer

  1. Fina bilder på fina killar.
    Här har vi riktigt sommarväder. Kram mormor

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg