Public Holiday

Idag (fredag) är det dagen efter Mid Autumn Festival och alla är lediga förutom min man. Jag har varit haft en mysig morgon med Dorian. Vi har gått, eller jag har gått och burit på Dorian till en lekplast, vidare till fiskdammen, ytterligare en lekplats och  avslutade morgonen på Uncle Russ där han fick något mycket gott (och relativt nyttigt) och jag en iskaffe. En riktigt mysig morgon!

Sedan lämnade jag barnen med Mia, åkte till stan, gick på spa och fick manikyr och ny shellac. Wilbur ville att jag skulle ha blå naglar så det blev turkosa. Det var värt några extra pengar att få naglarna fixade i en skön avslappnad miljö med härliga fåtöljer att sitta i. När jag var klar åt jag lunch. Var enormt sugen på att äta i Laxbutiken men insåg att den var för långt bort. Jag gick till nya favvo haket Staunton's vån 2 och fick se att de hade en sea food platter , så den fick det bli. Perfekt val, den var super god och jag var mätt resten av dagen.

Innan jag åkte hem gick jag på Dior exhibition. Lite kultur är alltid nyttigt!

Jag kom hem till ett tomt hus, barnen dök upp först efter ett par timmar så jag fick lite smått och gott gjort här hemma.

Sam kom hem ikväll med nya godsaker. Två flaskor finvin, och massor av torkad frukt. Bland annat torkade blommor som smakade riktigt gott.





Kommentarer

Populära inlägg