Cosmopolitan

Jag har bra med träningsvärk idag efter gårdagens pass i gymet. Det var första passet efter 2 månaders uppehåll och det känns så skönt att vara igång igen. Jag kör mina fem övningar, tungt och få repetitioner som tar hela kroppen. Fantastiskt igår var att jag klarade dead lifts, en övning som jag inte alls kunde före sommaren. Hjärnan klarade inte att koppla vilka muskler som skulle användas så jag kunde inte ens lyfta stången 1 mm. Jag tror att jag ändrade min ställning någon centimeter som gjorde susen. Eftersom jag lyfter så tungt gör en centimeter mycket för hävstångseffekten.

Jag har tagit bort mina gel nails för shellac istället. Det går fortare med shellac och upptagen som jag är känner jag att det inte finns tid för att hålla på med gel nails längre (haha).

Idag har jag klippt mig och det är så underbart att göra det här. De börjar med en konsultation tillsammans med frisören, därefter tar en annan vid som tvättar och masserar hårbotten och nacke. Klippningen sker sedan noggrant för varje hårstrå och avslutar med styling där frisören fönar håret så det blir rakt som om jag använt plattång fast med volym så det ser ut som om jag har ett tjockt fint hår. 

Efter frisörbesöket åkte jag till stan för att köpa nya arbetskläder på Pure. Det blev bra!

Nu väntar jag på min man vid mid levels. Vi ska ha en date och äta god mat. 

Wilburs lärarinna ringde idag och berättade hur det går för honom i skolan. Han verkar ha det jättebra, han skrattar och busar mycket och hon älskar hans leende. Han pratar med henne och sina klasskompisar och det är ett stort framsteg mot i våras. Det glädjer mig att höra att han trivs så bra och jag känner mig mycket nöjd över skolvalet för både Wilbur och Dorian.

Kommentarer

  1. Alla älskar hans leende.
    Förresten vad är det för arbetskläder du ska ha?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg