En dag emellan

Ny vecka och vi har haft en relativt normal dag. Sam åkte till jobbet på morgonen och flög senare till Bangkok, jag och Mia tog barnen till skolan, handlade mat som Mia tog hem och jag gick vidare till gymmet. 
Idag sprang jag 5 km på löpbandet. Det var fantastiskt skönt och svettigt så efter passet unnade jag mig dusch innan jag gick för att hämta barnen igen.

Jag åt lunch tillsammans med barnen och åkte sedan iväg för att betala räkningar. Tråkigt men sånt som behövs att göras.

När jag kom hem tog jag med Wilbur ut för att klippa honom. Denna pojk som när han var yngre var länge helt kal på huvudet och vi undrade om han någonsin skulle få hår har nu världens tjockaste hår finaste hår. Gissa om jag är avundsjuk?! I den här värmen blir det väldigt varmt att gå med yllemössa så det var på tiden att få hans burr klippt. Han ville inte klippa sig men efter förhandling gick jag med på först ett stopp på Coffee shop, sedan klippning. Och så blev det.

När vi var klara hos frisören gick vi till Siena Park där vi mötte upp Angelika med sina barn. De har klättrat, lekt fiskat och klättrat mer. Wilbur som inte sov middag idag var så trött ikväll och så arg och orkade varken med sig själv eller andra men skulle absolut inte sova. Efter tvång fick jag tillslut ned honom i sängen med vällingflaskan och då blev han lugn. Men han skulle bara sova en sund sa han, sedan vakna.. Lille Parvelen sov som en stock klockan 19.

Nu väntar jag på att Dorian ska somna och ska sedan själv krypa ner hos Wilbur.

Det blir inget Ocean Park imorgon. Fam Engström var nöja med en dag där och kommer tillbaka och hänger vid poolen istället.

Det är något märkligt med Ocean Park, jag vet inte hur många gånger jag planerat in att besöka denna park men det blir aldrig av.









Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg