Kocken fortsätter att briljera

Idag har jag och Wilbur lagat fiskbiffar. Jag hämtade upp Wilbur på lekplatsen med en tung matkasse och sa lite sådär i förbifarten att nu går vi hem för kassen är tung. -Är det tungt mamma? Wilbur hjälpa! Och så tog han ur påsen med bananer och påsen med äpplen och bar det själv. -Inte tungt längre mamma? frågade han. Sedan kämpade han hem med dessa två påsar och i hissen tog han även 1l grädde och bar. Lite otympligt att bära dessa tre saker och jag erbjöd mig att ta en av sakerna själv. -Wilbur är strong, svarade han mig och tog i. 
Biffarna blev jättegoda och Wilbur lagade dessa från början tillslut och vi fick igen användning av vår egenodlade dill.

Sam har idag åkt till Laos, tillbaka på fredag. Det innebär att jag har Wilbur hos mig inatt. Dorian sa tidigare ikväll att han också skulle sova här. Wilbur tyckte det var en bra ide - Wilbur, Dorian och mamma. Det slutade med att Dorian la sig i sin säng. Det dröjer säkert inte länge innan jag får ha båda mina gossar hos mig när mannen är borta. Hihi, mys! 

Och jag har köpt nappar. Det smidigaste sättet, de skickas från USA! 




Kommentarer

  1. Så goda fiskbullarna ser ut.
    Kram mormor

    SvaraRadera
  2. Förlåt, jag menar fiskbiffar.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg