Letat bostad

Dorian vaknade inatt av ett kruppanfall. Han fick sin medicin direkt och somnade om (om han ens var vaken undertiden). Han fick ytterligare en dos när han vaknat i morse och har under dagen inte varit besvärad av varesig tung andning eller hosta. Så skönt att ha medicinen hemma och vi kan bromsa/hindra att det blir riktigt illa.

Jag och Sam gjorde i morse ett bra pass på gymmet innan han stack iväg för att möta en gammal klasskompis som han hade i Japan. De har inte setts på 25 år! Killen han träffade är från Sydafrika och bor numera i Taiwan men hade ett snabbt besök i HK och de passade på att ses. Facebook är bra.

Själv har jag varit med barnen, i lekparken, i mataffären, hemma och i poolen. Jag har även träffade en mäklare som direkt tog med mig för att visa fyra stycken lägenheter i Chianti. Det är stor skillnad på hur man visar lägenheter här jämfört med Sverige. Vi kommer in i instängda tomma lägenheter med dammråttor stora som flodhästar. En lägenhet var ok, en annan mycket annorlunda med vadderade väggar(!), kontaktuttag på golvet(!), toaletter + dusch i varenda sovrum + i lägenheten (varför slösa yta på toaletter när det är så ont av plats här i HK?), en tredje lägenhet var riktigt ful med massa byggda garderober, hyllor, sängstommar etc i gräsligt trä.

Nåväl, vi har ingen brådska och mäklare tipsade om att bästa tiden att hitta bostad är kring jul och kinesiska nyåret. Jag har också ytterligare fyra mäklare att besöka..




Kommentarer

  1. Jag vet ett några hus som e lediga här bredvid oss!!;)

    SvaraRadera
  2. Ja varför inte?!! Så kan du och jag vara hemmafruar och smida roliga planer :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg