Sam till Kina jag till Peng Chau

Sam har idag åkt till Kina och jag har de senaste veckorna blivit galet bortskämd med att ha honom här hemma. Han tar alltid barnen på morgnarna och undertiden vår AC var trasig sov han hos Dorian och ansvarade även för uppassningen av honom under nätterna.
Nu tillbaka till verkligheten (dock är han bara borta en natt denna gången så det räknas knappt).

Jag har idag tillsammans med Janet åkt till Peng Chau, en ö precis utanför oss. En liten kinesisk by med vackra stränder och fina promenadstigar. Det vackra stränderna är tyvärr inte lika fina när man kommer fram till dem. Det är oroligt mycket skräp som spolas i land här.

På vägen hem stannade jag för en lunch på Siena Club och av en händelse sms:ade Lena och frågade om jag var vid poolen, för det var hon. Jag gick ner till henne en stund och pratade lite strunt innan Mia ringde och sa att barnen sovit klart och var redo att gå ut.

Jag kom hem till en Spider Man och en påklädd Dorian i sina nya jeans som jag köpte till honom igår. Kul att de gillade inköpen.

Nu sover det gott i sina nya pyjamaser och jag ska ladda med ett avsnitt Hollywoodfruar.


Kommentarer

Populära inlägg