Weekend och PH

Sommaren börjar så smått lida mot sitt slut. Kvällar och mornar har börjat bli svalare, omkring 24 grader. Dagarna har hittills varit riktigt varma men nästa vecka ska det bli något svalare. Jag och Sam bestämde oss i lördags för att stanna i DB och bara slappa vid poolen. Det gör vi sällan, alltså bara han och jag utan att springa efter barnen.

Vi började dagen med ett pass i gymmet och jädrans vad bra jag dead-liftade! Jag börjar känna resultat av träningen och kroppen känns stark. Skön känsla!

Middagen åt vi på Caramba, en Mexikansk restaurang och var hemma strax efter klockan 20. Tidiga kvällar för oss småbarnsföräldrar, hehe!

Igår var en mindre bra dag för fam Johansson, som bestod mest av tji och tjafs och smånyp och sparkar och bett etc.  En ljuspunkt var Magnums två årskalas, ett Pirate Party på The Bounty - ett pirat skepp. Fullt ös med massor av barn och föräldrar som jagade sina barn och mat och dryck. Mätta och glada blev vi efter detta kalas.

Idag har vi PH, Mia är ledig och Sam är hemma. Vi var mer taktiska idag och valde att dela upp barnen. Sam tog Wilbur och åkte till Central, jag och Dorian har yrat omkring i DB.

Ikväll bjuder jag familjen på middag och det ska bli kycklincurrygratäng med mango chutney, till det serveras blomkålsris och pasta för de som vill.

The Bounty
(Byggd 1978 för filmen "The Bounty" med Mel Gibson och Anthony Hopkins!) 


Lena var bjuden på barnkalas!







Barnen fick tatueringar på kalaset och här tatueras det på magen.


Dojjan vill självklart också ha en på sin magen!

så bara att fixa!

En nöjd piratdojjan!


Kommentarer

Populära inlägg