Själv till Mui Wo och pizzabak

Igår satt jag och funderade över vad jag skulle hitta på. Lite småseg med träningsvärk från yogan dagen innan,  osugen på att prata eller umgås med folk och inte riktigt sugen på att leka på vägen hem från skolan med barnen. Så jag bestämde mig för att själv gå till Mui Wo. Jag kollade upp färjetiderna hem och de passade inte den tiden jag skulle komma fram till Mui Wo, fast det bekymrade mig direkt.  Jag vet att det finns bussar till Tung Chung där jag kan byta buss till DB, det går färja från Mui Wo till Central och det finns taxi, så jag såg det som ett ytterligare äventyr.

Det var underbart att gå uppe på berget och filosofera. Precis vad jag behövde och det gav mig en massa energi både under promenaden och under hela eftermiddagen. I vanliga fall går jag och Sam på 2,5h igår gick/sprang jag på 1 h och 55 minuter. Kände mig stolt över mig själv!

Jag tog en lunch på vanliga haket, China Bear. Gick och letade efter en coffee shop och hittade ett litet hål i väggen med en kille som hade en rejäl kaffemeny och en gammal kaffemaskin (Mui Wo är inte särskilt nytt och modernt) men det är sånt här som ger en härlig myskänsla inombords. Jag tog min kaffe och letade reda på bussen till Tung Chung. Lite kringelikrok och efter 35 min var jag framme. Den stannade precis där DB bussen går från och som det bara var att stiga på och den körde direkt. Timing!

Klok som jag är(!) åkte jag hela vägen till Plazan för att fylla på med en proteindrink från Fresh Fruit Juice och kokosnötsvatten. Det var nog väl behövligt.

Jag kom hem till två glada barn och de fick en glad och pigg mamma. Wilbur ville åka med Mia till Plazan, så de stack iväg nästan omgående. Jag och Dorian tog med hans scooter och åkte till Nplazan.

Till middag lagade vi alla tillsammans pizza. Den blev riktigt god! Botten gjord av ägg, grädde, mandelmjöl, kokosmjöl och ost (56kilos.se), fantastiskt saftig.

Det kan ju låta väldig lugnt, harmoniskt och trevligt när jag skriver om det. Det var inte riktigt så..  Mina barn kan bli (ofta) väldigt egoistiska, vill inte dela med sig och de kan låta väldigt högt. Så var det igår.


Kommentarer

  1. Hej!
    Står och bakar den pizzan nu med, håller tummarna för att den blir bra. Har du provat 56kilos lasagne? Den är to die for:) har du sett att hon har gjort en app, med alla recept, toppenbra!
    Kram Michan

    SvaraRadera
  2. Hej Michan!
    Hoppas pizzan blev bra! Jag har appen, den är superbra och så enkelt när man ska handla också. Aldrig provat lasagnen, tack för tipset!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg