Kostyminköp

Min yogainstruktör tog sin dotter på ett Sverigebesök förra veckan när skolorna hade höstlov så därmed ett uppehåll i träningen för min del. Idag var det dags igen och det kändes stelt i min kropp. Har jag blivit så gammal att jag inte klarar en veckas uppehåll utan att känna mig som 102 år i kroppen? 
Jag kan ju försöka mörka denna känsla genom att istället ursäkta stelheten för att den snarare beror på att jag kör tung tyngdlyftning..

Nåväl, efter yogan hämtade jag två yra pojkar på skolan och det tog sin lilla stund att ta sig hem. Mycket hoppandes, krypandes och rullandes på vägen hem. 

Efter lunch åkte jag till stan och köpte kostymer till barnens Halloween firande. Jag hade tänkt mig Batman till Wilbur och typ nyckelpiga till Dorian. Dorian är ju en knas så han skulle mycket väl passa i det. Efter lite funderande kom jag fram till att det nog är bättre att de ser likadana ut, jag vill undvika en fight om vem som ska ha vad. Butiken jag gick till hade dock inte två likadana kostymer i deras storlekar så det blev en Spider-man och en superman. Båda är ju blå/röda så nästan samma. 

Nu ska jag äta middag med man som bara är 30 minuter sen hem från jobbet... 




Kommentarer

Populära inlägg