Weekend

Vilken toppensöndag vi hade igår! En sådan där härlig familjedag med glada barn och lyckliga föräldrar (precis sådär som alla har det på Facebook). Vi åkte till stranden i Mui Wo där barnen lekte bra tillsammans eller var för sig och de bråkade ingenting med varandra på hela dagen (wow!). Inga galna utbrott med gap och skrik och de skötte sig bra på restaurangen när vi åt mat. Vi har grävt, ritat i sanden, sprungit, skrattat, ätit glass och njutit av de sista sommardagarna. Vilken positiv energi det ger när alla är glada!

Dorian har sedan han var ett år gammal varit helt betagen av grabbar som åker skateboard och detta intresse har bara ökat. Vi kan länge stå och titta på de som åker (vi tittar även om de står stilla) och han lyser av lycka över att titta på dessa. Det räcker dock inte att bara titta för han vill såklart ha en också. Något som jag fasar över samtidigt som jag inser och får acceptera att denna grabb kommer inte att ha intressen som är av den mer stillsamman sorten och jag är beredd på att det kommer att plåstras en hel del.

Han har vid ett flertalet tillfället blivit ursinning för att jag inte omgående gått och köpt en till honom.

Igår på väg till färjan såg vi finger skateboards i skyltfönstret på en leksaksaffär och Dorian visade med all sin kraft att han ville ha denna. Då får du vänta till julafton så jag, tråkmamman. Men Sam var ju med! Han lyfte upp sin arga pojk som låg sparkandes och skrikandes på marken i frustration över att inte få sin efterlängtade skateboard och sa kom Dorian så köper vi den nu.

Oj, vilken glad kille vi har haft över denna presenten. Kanske därför som dagen blev så lyckad! Han har hoppat, trixat och allt vad det nu heter på skateboardspråk. Visat hur man egentligen ska stå med fötterna på den och jag imponerades över vad han faktiskt kan om detta. Han lekte med denna skateboard hela dagen och skulle självklart sova med den natt och idag är det med i skolan.

Själv känner jag mig lättad över att han än så länge är nöjd med en finger skateboard..




Två trötta som sover i skuggan.


Wilbur har ritat en nyckelpiga


Wilbur och Sam bygger Wilburhus.
 Dojjan yrar som vanligt..








Kommentarer

  1. Vad är en fingerskate?
    Kram mormor

    SvaraRadera
  2. En sådan som är på kortet som man kör med fingrarna.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg