Helg med långa promenader och Lamma Island

Nu närmar sig julen och första advent. Själv har jag ingen julkänsla alls men det har säkert ni.

Vi har haft en helg med skönt väder, sol och lagom varmt. Helgen har bestått av mycket träning. Sam och jag började lördagen med ett pass på gymmet. Det gick riktigt bra för egen del. Jag minskade 10 kg på mina squats men körde djupare ner istället (jag har fuskat lite tidigare), fixar numera ett par chin-up själv (drar mig själv upp för en stång), ökade vikter i Bench press och mina dead-lifts bara flöt på. Direkt efter gick vi till Mui Wo, en 2 timmars promenad. Det smakade underbart gott med lunch när vi kom fram. Den här gången blev det inte standardstället, China Bear som var fullt utan det blev en Nepalesisk restaurang istället. Jag beställde räkor med mandel och vindruvor. Lustig blandning som var mycket god.

Vi tog färjan hem och direkt åkte Sam och Wilbur på äventyr i Tung Chung. Mia tog Dorian och jag la mig en stund i sängen, kände mig ganska mör i benen..

Middag åt vi alla fem på D Cafe på klubben. 

I söndags åkte vi till Lamma Island och gick från ena sidan upp och ner över berget till andra sidan dör vi tog båten hem. En promenad med stundtals vacker utsikt och däremellan mysig djungel. Vi var inte ensamma om att en vacker söndag i november åka till Lamma Island, första färjan vi planerade för att åka med var full och även den därefter fylldes snabbt upp. Det märktes även när vi kom fram till denna lilla ö att det var överbefolkat, det blev snabbt fullt på restauranger och det var trångt att ta sig fram på vägen mellan Yung Chue Wan och Sok Kwu Wan.

Vi avslutade dagen med en stunds lek i playroom, middag på D Cafe (igen) och en fläskläpp på Dojjan. Han sprang och skulle slänga sig på en bänk/soffa i lekhörnan och inte allt för sällan kommer han i för hög hastighet så han flög över bänken och gjorde en volt med huvudet före i golvet. 

Blod, en ispåse och troligtvis har han inte lärt sig något till nästa gång. 

Och sist och minst Stort Grattis till Tim på din 2-årsdag!! Massa pussar och kramar från oss!

I väntan på nästa färja.

På båten till Lamma Island

Dorian tog sig en tupplur när vi kom fram till Lamma. Vi andra passade på att äta lunch.

Nyvaken.


Mamaamaaat!









Vi stannade på ett trevligt och mycket enkelt hak mitt i djungeln.
Wilbur sov och vi andra fyllde på med vätska - en juice och två stycken öl, 34 HKD!


Jag fick också vara med på bild!



En som vanligt smutsig Dorian. Han ser ut som ett barn vi plockat från gatan.

Smutsig, barfota och glad!





Fullt ös i playroom!










Jag under lördagens hike.


Kommentarer

  1. Så många fina bilder, men har dom små stackarna inga skor?
    Kram mamma/mormor

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg