Starta om krafterna

Den här veckan har jag varje dag varit en dag före rätt dag. Så mycket längre veckan blir av att bara "få" en extra dag.

Igår var jag väl behövd av en lugnare dag. Det är som jag sagt högt tempo och hög ljudnivå med killarna  från morgon till kväll och det tar på krafterna. Det är inte att de bråkar hela tiden och många gånger är det på toppenhumör men de gör lika höga ljud oavsett, klättrar och brottas som oftast slutar i att den ene måste kopplas loss från den andre. Jag tror att jag har blivit allergisk mot ljud. Hur klarar förskolelärarna detta dagligen?

För att starta om krafterna hade jag en dag med mycket tysthet. Tränade yoga på förmiddagen, gick en promenad i DB och var på en 80 min ansiktsbehandling och överkroppsmassage. Ljuvligt! På vägen hem köpte jag med pizza till middag som det slutade med att bara jag och Mia åt. Barnen skulle inte längre ha något.


Kommentarer

  1. Vad sa du? Jag hörde inte, har arbetat på förskola i 29 år! Nä, hörseln tar stryk faktiskt.
    Tyvärr.
    Tyvärr bland annat för idag, i det moderna samhället har man dålig förståelse för oss som är lite hörselkvadde. Ta all j-a bakrundsmusik i hem och i butiker tex.

    Men idag är jag glad, jag har fått utverkat på min nya arbetsplats att nu har vi "tassar" på stolarna i personalrummet - gosse, vicken skillnad!

    Trots detta skulle jag inte för allt guld i världen inte vilja vara utan mna år som yrkesverksam förskollärare.

    Allt gott önskar jag dig med Stollarna, Smuel och Mia. Hur går det för hennes familj???

    SvaraRadera
  2. Jigan och ni andra förskolelärare, en stor guldstjärna till Er!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg