Weekend

Återigen är helgen slut. Jag och Sam började gårdagen med att träna. Eller Sam började gårdagen med att vara med barnen medans jag i lugn och ro låg kvar i sköna sängen. Mia fick sovmorgon och började först klockan 8.30.
Sam hade bokat en klipptid och jag gick med honom dit för jag kände ett behov av att klippa mig också och framför allt för att få den där underbara massagen. Men, det var andra som ville klippa sig och som hade bokat tid, så jag fick inte. Typiskt vad alla ska vara så företagsamma av sig.

Efter Sam hade klippt sig la vi oss vid poolen ett par timmar. Detta var säkert sista pooldagen för iår. Nästa vecka ska vädret bli betydligt sämre, vilket det redan har varit idag och på lördag stänger Chianti sin pool.

Vi åt middag tillsammans med Marlene och Eric på La Souk i Mid Levels. En supertrevlig kväll och tiden bara rusade iväg. Det blir säkert fler middagar tillsammans med dem! De bor också i Chianti.

Idag tog vi med barnen på utflykt och åkte först till Tung Chung och därifrån vidare till flygplatsen. Mest för att fördriva tiden och aktivera barnen. Sam åkte själv till flygplatsen klockan 14 för att åka till KL. Jag och barnen har under eftermiddagen lekt med en ny bilbana som vi köpte på flygplatsen och vi har bakat chokladbollar. Några bråk och utbrott till en början och jag förklarade mycket klart och bestämt för dem att detta får de numera reda ut själva, jag går och jag tröstar dem inte efteråt. Jag gjorde precis vad jag sa och när skriken tystnat kom jag tillbaka (självklart var de inte lämnade vind för våg, jag hade fortfarande koll). Sedan lekte de fint tillsammans resten av kvällen. Jag kunde till och med ta disken i köket medan de lekte och skrattade tillsammans i vardagsrummet.

Kommentarer

  1. Sara!
    Hur går det för Mias familj? Har ni hört något, fått några livstecken? Vi tänker och hoppas!
    Kram Jigan

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg