Seg och långsam

Hej vänner! Dagarna rusar iväg och jag har inte hunnit med bloggen, sorry. På kvällarna är jag fortfarande hysterisk med att komma i säng tidigt, typ kl 21. En skada efter 3,5 år med små barn och dåligt med sömn på nätterna och tidiga morgnar. 

Inatt hände något speciellt. De sov båda från ca kl 20 igår kväll, Wilbur la sig och somnade själv (annars har jag legat jämte honom tills han somnat, allt från 10 min-1h), ingen behövde under natten hjälp med att hitta nappen, eller dricka, eller något annat behov. Wilbur sov i sin säng tills han vaknade, vilket nästan aldrig tidigare hänt. Och! båda barnen vaknade efter klockan 7! 
Vad blev resultatet på en sådan här toppennatt? Jo, jag har varit jätte trött, super seg och stel i nacken...


I söndags tog en krasslig Sam med sig Wilbur på ett biobesök. Det var mycket uppskattat sist då de tittade på fiskar i havet. Wilbur satt helt stilla under hela filmen och har sedan pratat mycket och länge om detta. I söndags handlade det om rymden och han var återigen helt inne i filmen. När de kom hem frågade jag vad de hade gjort. Han svarade stolt och glatt att han varit på bio. Jaha, vad tittade ni på frågade jag. Fiskar i vattnet svarade han och förklarade hur sköldpaddan åt maneten. Jag ha fortfarande inte fått höra något om att de skulle varit en rymdfilm. Undrar vem som pratar sanning, Wilbur eller Samuel...

Jag var hemma med Dorian. Jag gillar att gå hemma själv på söndagar och få pilla med mina saker. Det blir lite annorlunda när vi annars alltid har en inneboende hos oss och jag njuter av ensamheten och tystnaden (när Dojjan sover).

Igår efter skolan tog jag med mig Wilbur till Central. Han är underbar att ha med sig på äventyr. Lugn, snäll, håller mig fint i handen och nästintill inga utbrott (bara hanterbara sådana). Jag längtar, längtar och längtar tills Dorian är där också.  

 Box of Hope är ett välgörenhetsprojekt där barnen i Hong Kongs skolor lämnar en låda som innehåller leksaker, hygienartiklar, utbildningsmaterial etc. Dessa skickas sedan till barn som är mindre privilegierade runt om i asien. Sådant här gillar jag och med stor glädje har jag inhandlat saker och dekorerat lådorna. Sam hjälpte också till att slå in lådorna i papper!




Kommentarer

  1. Så fint av er att tänka på andra också.
    Kram mamma/mormor

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg