Lunch och simskola

Jisses vad tiden går fort här. Det var redan fredag igår, igen.  Barnen var som vanligt i skolan och jag hade en lunch date med Marlene. Det blev en lång mycket trevlig lunch med samtalsämnen om allt möjligt kul, hehe. En riktigt lyxlunch som jag sedan fick springa från för att ta Wilbur till sin simning och lämnade notan med Marlene.

Wilbur var som vanlig inställd på att gå till simskolan när vi lämnade hemmet. Väl på plats skulle han inte dit. Jag vill inte tvinga honom samtidigt som jag inte vill vara mjäkig och det där är ju hårfint. Att kunna simma är ju livsviktigt och han älskar att bada.
Han har vad jag misstänker två genetiskt drag, han gillar inte att göra som någon annan säger och han vill inte göra som en fröken säger när denne ser på. Han vill alltså göra det på sitt eget vis när det passar honom och han iakttar, lär in och övar när ingen ser på.

Tillslut kunde jag övertyga och muta honom med att han bara behöver titta på de andra som simmar och gör han det så går vi till coffee shop som belöning. Vi satte och på kanten och tittade och kort där efter kunde han inte hålla sig längre utan ville hoppa i. Han briljerade! Han var precis som han brukar vara när vi badar och dök, hoppade simmade under vattnet och skrattade. Vi hade jätte kul och Zada (simintruktören) blev glatt överraskad. Hon har ju trott att han är rädd för vatten. När simningen var slut kom hon fram till Wilbur och sa med ett jätte leende -Excellent, Wilbur!

När vi var klara gick vi till cofffee shop som jag hade lovat.

Sam kom igår kväll hem från Laos.

Kommentarer

Populära inlägg