Världen är liten

Igår eftermiddag mötte jag Sam i Wan Chai för att köpa en ny säng till Mia. Jaderatten, som butiken heter gör måttbeställda sängar och sängar som även har förvaring undertill. Ful och praktisk. Inte direkt min smak.. Nåväl, om 5-6 veckor får Mia sin nya säng.

Vi åkte vidare till Mid-levels där vi åt middag. Den här gången Nepalesiskt. Sam fick välja restaurang och jag bjöd(!),  vi firade fars dag redan igår för Sam är inte hemma på söndag. Presenten kommer dock senare..
Det är en liten restaurang för ca 30 st gäster. Vi sitter där och pratar om allt och inget, bland annat Samuels jobb. Precis när vi gör det tittar jag ut och ser en farbror som ser ut som Samuels chef. Jag har bara träffat honom en gång och jag är värdelös på att känna igen folk, men jag gjorde mig lite lustig över det och sa att till Sam att bakom dig står din chef. Och så visade det dig att det faktiskt var det!! Med i hans sällskap var även Jean-Sebastian, som jag delvis rapporterade till när jag jobbade på inköp och hans chef, som jag såklart också känner. Det var ytterligare en gubbe med som jag hade mycket kontakt med våren/sommaren 2009, då jag jobbade för planeringen och säkrade ölförsörjningen den sommaren. Världen är liten och det var kul att se dem. 

Kommentarer

Populära inlägg