Mias familj och sjukling hemma från skolan

Idag kom Mias bror hem till familjen i Julita med mat som han köpt för pengarna som Ni och vi har skänkt. Manila ligger långt bort från deras by och han har åkt buss hela vägen. Det tog honom mer än en vecka att åka tillbaka.

Hela familjen är ok och nu fortsätter kampen om att få mat och laga deras hus. Taket blåste bort på Mias hus och även en vägg om jag har förstått det rätt. Hennes dotter är i skolan igen. Dock finns skolbyggnaden inte kvar så undervisningen sker troligtvis på annan plats. Förövrigt är skolan och kyrkan de två samlingspunkter som används vid katastrofer och vi är glada över att de denna gången inte gick till skolan för att söka skydd när tyfonen drog in över dem. Istället hade de varit hos en familj som har ett gediget byggt hus och som klarade av att stå emot ovädret.

Wilbur har varit hemma från skolan då han även idag har haft lite feber. Han piggnade på sig under eftermiddagen och vi tog båda barnen ned till plazan en stund. Han kommer dock att få vara hemma imorgon också.

Jag har köpt julgran och julgransbelysning. Första gången sedan jag flyttade hemifrån som jag har en julgran. Ska kanske inte lova för mycket för den har trots allt inte packats upp än..

Ett snabbt pass blev det före middagen på gymmet. Det går framåt och jag känner mig väldigt mycket starkare än tidigare men jäkla vad segt det går att bli av med dallret på arslet.

Nu sover Wilbur hos Dorian och jag ska lägga mig och läsa min bok.


Kommentarer

  1. God Natt och sov gott. Hoppas Wilbur mår bättre i morgon.
    Skönt att höra att Mias familj har fått mat och att dom klarat sig förhållandevis bra.
    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Å Herre Gud, buss i en vecka! Vilken styrka, vilja och kärlek som ryms i människor som befinner sig i nöd. Säg till när slantarna är slut Sara! Krya krya till Wilbur!

    Varma hälsningar från ett kyligt Södertälje, gubbarna som springer runt på fartygen som passerar nedanför vår balkong ser ut att frysa!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg