Vidrigt, avskyvärt, vedervärdigt, förhatligt, äckligt, obehagligt

Vi misstänker att Mia har bed bugs i sitt rum. Obehagliga kryp som bor och lägger ägg i sängen, längst lister, i sängkläderna, kuddar. Överallt! Dessa livnär sig på Mia genom att suga blod från henne på nätterna.

Jag är inte som person direkt förtjust i kryp men försöker mitt yttersta för att se nyttan av alla varelser och inte döda i onödan för att skapa en god karma. Ju mer jag läser och lär mig om dessa vedervärdiga djur desto mer äcklad blir jag. Det här vill jag helst inte vara med om...

Dessa djur är inte särskilt lätta att bli av med. Det utrotas vid extremt hög temperatur och behandling sker genom ångmaskin. Det hjälper alltså inte att tvätta textilier i maskinen utan det är först vi torktumling som de dör (kanske).

Jag pratade igår med en på ett Pest control företag, han uppskattade per telefon att det skulle kosta oss ca 20.000 HKD att sanera rummet. Det krävs flera behandlingar och det är svårbehandlat sa han. Gah!

Vi har slängt Mias säng, kuddar, handdukar, påslakan och huserar henne hos en annan. Vi erbjöd henne att sova i Wilbur eller Dorians rum men hon sa att det är bättre att hon sover i en annan lägenhet så djuren inte sprids vidare i vårt hus. Så nu sover hon hos en gammal tysk man som inte vet om våran ohyra och som flyttar tillbaka till Tyskland om 1 månad. Hehe!

För er som vågar, kolla länken...

http://www.youtube.com/watch?v=IMBTr6dqvqA&feature=related

Kommentarer

  1. Inte så kul! Vi har kollat länken, inte så kul det häller! ganska läskigt!
    På Svenska: Ni har vägglöss, inte ovanligt numera, men svårbekämpat.
    Det finns rekommendationer på nätet hur hantera, dock tydligen inte så lätt.
    Kram Pappa

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det räcker att sanera Mias rum. Vägglöss verkar inte vara lätta att bli av med. Låter helt sjukt att behöva betala 20000 hk dollar för det. Om det är ohyra så känns det som att nåt motsvarande Anticimex borde komma på begäran av fastighetsägaren och att de borde betala. Hoppas att det inte sprider sig till familjen bara.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg