Tung Chung och No more bed bugs

Igår var jag och Wilbur till Tung Chung tillsammans med Nikki och hennes två barn Edgar och Elvire. Edgar och Wilbur är födda samma dag!
Vi åkte först till biblioteket och vilken underbar plats ett bibliotek är, helt tyst! Vi fick såklart några tillsägningar av vakten att vara tysta då barnen inte helt följde denna regel. Det var bra mycket lägre ljudnivå en vad jag är van vid så jag var inget annat än nöjd.

Efter biblioteket gick vi till ett playroom som låg precis jämte. Wilbur hittade direkt en ny kompis som han hängde med hela tiden och jag såg knappt av honom. Jätte kul att se och ovanligt, då jag är mer van vid att det antingen blir bråk eller att jag ska vara med.

Idag har vi förgiftat de stackars bed bugsen. Fruktansvärd lukt och vi fick inte vara hemma 4 timmar efter behandlingen samt alla fönster skulle öppnas.  Det luktade som i en billackeringsfirma. Killen som sprayade rummet kom ut hostandes och det kändes inte som om detta var något hälsosamt alls. Jag valde att inte ha barnen hemma under hela dagen.

Jag och Marlene fixade under förmiddagen naglarna tillsammans på ett ställe här i DB. Därefter följde hon med och hämtade barnen och åt lunch med oss på plaza. Efter lunchen gick Mia en promenad med Dorian så han somnade i vagnen och gick vidare med honom hem till hennes kompis Grace. Jag och Wilbur gick hem till Marlene där vi tillbringade eftermiddagen. Wilbur hade superkul med hennes barn. Vi fick kaffe och lussebullar, så nu närmar sig julen!

Sam sms:ade att hans flyg från Laos var försenad vilket innebar att han missade sitt anslutningsflyg i Bangkok. Marlene föreslog att vi kunde äta middag med dem på plazan, så det gjorde vi. Dorian hade inte sovit någon längre stund under eftermiddagen så vi bestämde att han fick vara med och leka en stund och sedan äta middag hemma med Mia.

Middagen på plazan var jättetrevlig. Wilbur lekte med Marlenes barn och de underlättar att ha äldre barn med som leker och passar honom. De hade lika kul allihopa.

Strax kommer min man hem, 4 timmar senare än planerat.

Biblioteket i Tung Chung

Sagostund på något kinesiskt språk

Underbart!!



I väntan..

Mumsiga hallon, samma som finns hos mormor & morfar enligt Wilbur.

Julen har kommit till DB

Wilbur & Elias



Kommentarer

Populära inlägg