Weekend

Vi  har strålande fint väder och jag tog alldeles för mycket kläder på mig idag. Hösten/vintern är lite svår här, det växlar ofta och snabbt från varmt till kallt eller tvärt om. Det gör det även under en och samma dag och det kan vara varmare på morgonen än vad det är vid lunch. Av erfarenhet har jag lärt mig att alltid ta med mig en scarf däremot har jag svårare att parerar värmen när jag väl står där i jeans och vinterskor. Kanske att jag lär mig till nästa år!

Förmiddagen tillbringade vi vid Plazan och stranden med ett kortare avbrott för mig och Dorian. Han skulle absolut inte gå själv utan bäras till lekplatsen. Så vi stångades ett tag innan jag sa att det var nog och vi tog bussen hem. Arg som ett bi var han och skulle inte hem. Han fick ytterligare en chans innan vi hoppade på bussen att få gå till Wilbur och Sam som redan var på stranden, och även denna chans sumpade han.

Vi tog bussen hem och han satt tyst hela vägen. När vi kom fram till vårt område sa han lite ynkligt att han inte ville hem. Han ville till lekplatsen på stranden. Han lovade att sköta sig och gå själv, så vi åkte tillbaka igen. Väl av bussen började han igen. Jag blev rasande arg och ringde Sam och sa att ungen är omöjlig.
Så vände han bara tvärt. Han traskade på glad och mysig och tjattrandes till stranden. Snacka om affektiva störningar…

Sam och Wilbur har nu åkt på bio, Dojjan sover och jag passar på att blogga.

Igår körde jag och Sam som vanligt vårt pass i gymmet. Skönt att vara igång igen efter en veckas uppehåll på grund av förkylningen.

Vi åt en sen och lång lunch i stan och var hemma igen till kvällen för att ha en myslördag med barnen framför TV:n. Chips, selleri, morötter, dip, ost och saltgurka. Dorian åt chipsen, Wilbur åt saltgurkan och jag och Sam delade på resten. Vi tittade på den underhållande Peppa Pig.

I fredags var jag och Marlene på Ikea och köpte julsaker. Nu ska det allt bli en trevlig och mysig jul här.   Barnen kommer att älska alla nya "leksaker", kulor, glitter, tomtar etc..

Wilbur hade även simskola i fredags och han gjorde återigen bra ifrån sig. Det motsträviga har släppt och han tycker det är kul.

Lördag vid Mid-Levels



Lördagsmys



Varmt och törstig.
Söndag på stranden i DB.

Stranden i DB.
Söndag förmiddag.







Kommentarer

Populära inlägg