Lunchdate och lägenhetsvisningar

Igår hade jag en lunchdate med Marlene och den här gången gick vi till Auberge, hotellet i Discovery Bay. Det var första gången jag åt där och tyvärr var maten inget speciellt. Miljön i och runt hotellet är fantastiskt fin, lugnt och harmoniskt och jag kommer absolut utnyttja stället vid fler tillfällen och då för en kaffe eller drink i deras bar.

Klockan tre träffade jag en mäklare som visade mig två lägenheter i Chianti. Marlene följde med mig. Den första vi tittade på var påkostad och renoverad med bra materialval. Nackdel som också är en fördel var att de byggt in en massa garderober. Bra att ha förvaring men de tar upp för stor plats i rummen. Ena rummet hade även en inbyggd säng som gick att fälla upp och ned. Barnrummen skulle enbart bestå av säng om vi valde denna lägenhet. Det var även inbyggda TV apparater i varje rum, vilket också tar upp onödig plats och vi har inget behov av dem. Master bedroom hade en ljus heltäckningsmatta. Något som jag faktiskt vill ha, men inte flytta in till en begagnad sådan, känns inget vidare fräscht. Badrummen var bra, även dessa renoverade med ljust kakel. De hade byggt ett nytt maidsroom som var riktigt fint.

Lägenhet nummer två hade samma planlösning men utan interiör. Stora rum, likadana badrum som vi har idag och lägenheten ser ut som den vi har idag fast en annan planlösning.

Båda lägenheterna har mycket sämre utsikt än vad vi har idag. Så en hel del klurande har jag gjort och kommit fram till att vi stannar här. Vi får inte så mycket bättre lägenhet än den vi har idag och jag värderar vår utsikt mycket högt. Vi klarar oss helt ok med tre sovrum och behöver egentligen inget gästrum eftersom vi faktiskt inte har så många gäster som hälsar på oss.

Däremot är jag intresserad av några nya hus med lägenheter som byggs nedanför oss. Dessa kan komma ut på marknaden om 1-2 år och då vet vi också om vi blir kvar i Hong Kong eller ej. Jag har inte sett någon planlösning och det är idag omöjligt att spekulera hur mycket dessa kommer att kosta och om det ens är möjligt för oss att bo där.


Provkörning av det nya färdmedlet som ska ta oss upp och ner till NPlazan.



Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg