Utomhusdag och kallt

Idag körde vi andra omgången av bekämpningsmedel mot de stackars bed bugsen. Vi fick precis som förra gången hålla oss ifrån hemmet. Jag lämnade barnen på skolan, tog en kaffe med Angelica och gick sedan till klubbens reading room. Lungt, tyst och bekvämt förutom att det var kallt i rummet. Vi hade bara 12 grader i morse och det innebär i stort sett samma temperatur inomhus eftersom det inte finns någon värme i husen.
Jag läste vidare i barnuppfostransboken. Ska jag vara barnskötare på heltid ska jag också ta ansvar och läsa på om barn och deras utveckling. Jag hinner knappast med en förskolelärarutbildning innan mina barn är stora. Med facit i hand hade det varit bättre att ha med sig i bagaget än den utbildning jag har. Att få barnen att handla/agera rätt sak, på rätt plats, i rätt tillfälle, till minsta ansträngning och kostnad fungerar inte så bra... Eller det gör det säkert utifrån deras perspektiv men som kanske inte riktigt speglar mina.

Det blev en pizzalunch på plazan tillsammans med Angelica och hennes barn. Själv hade jag varit proaktiv och ätit innan jag hämtade barnen.

Efter lunchen tog Mia Wilbur och jag tog Dojjan på en promenad i vagnen. Min intention var att han skulle sova, det visade sig efter ett tag att det skulle han inte. Så vi gjorde ett kortare stopp på lekplatsen på stranden innan jag igen la honom i vagnen för att sova. Den här gången gick det efter en stund bättre och klockan var då 14. Bättre sent än aldrig och jag gick tillbaka till NPlazan och satte mig på Jaspas medan han sov.

Eftermiddagen och kvällen har varit bra och pojkarna la sig i samma rum igen för att sova. Så underbart om eller att de kan känna trygghet i varandra.

Imorgon kommer Sam hem, han landar klockan 6 på morgonen.

Idag fick jag även ett samtal från en man som presenterade sig artigt som Göran och sa att han hade en som gärna ville prata med mig och gav direkt därefter bort luren. Jag förstod först ingenting och det snurrade på som bara den i skallen på mig, men det klarnade snart... Imorgon får vi besök!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg