Objudna gäster

Det vi har misstänkt har besannats, idag hade vi ohyra inspektion och vi har bed bugs. Jävla skit och obehagligt. 16 000 HKD och fyra stycken behandlingar där vi inte kan vistas i lägenheten i fyra timmar efter behandlingen på grund av att det luktar så illa. Det är gift som används som jag känner en stor olust till med tanke på barnen som är högt och lågt och slickar på det mesta. Detta gift ska även användas i sängarna. Inspektören garanterade att det inte var farligt för barnen och han skickar mig en beskrivning på medlet som ska användas som jag ska googla.

Jag gick omgående till mäklarna för att se om jag kunde hitta en ny lägenhet. Tittade på två varav den ena hade jag redan sett. På måndag ska jag titta på ytterligare en.

I eftermiddag har jag och Wilbur varit hos Angelica och hennes barn Tor och Liv. Wilbur trivs jättebra med dem. Tor går i samma klass som Wilbur och det värmer i mammahjärtat att se sitt barn få kompisar som de leker och skrattar med och där mamma lite grann glöms bort undertiden.

Och så mysigt det är att gå och hålla handen med en glad kille som tjattrar på vägen till sin kompis och som håller handen och tjattrar lika glatt på vägen hem igen.

-Mamma, bor Tor i Sverige? Frågade Wilbur på vägen dit. Tror det är lite svårt att förstå att där han i vanliga fall pratar svenska med barn så är han i Sverige och helt plötsligt pratar vi svenska fast i Hong Kong. Jag förklarade att Tor bor här i Hong Kong som vi gör. Det var konstigt, så han kontrollfrågade Angelica när vi kom fram och frågade om detta var Sverige.

Sam kom ikväll hem från Lajsi, som Dorian kallar Malaysia. Alla fick vi fina kommahem presenter!
Nu blir det Solsidan och fotmassage!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg