Anpassad

När jag första gången såg lägenheten tyckte jag den var så väldigt alldeles för liten. Det fanns inga förvaringsutrymmen förutom ett litet krypin under trappan, inga garderober och balkongen som smalnar av i en meningslös liten tarm.
Numera har jag anpassat mig, fått annat perspektiv och tycker inte alls lägenheten är särskilt liten, snarare stor och luftig. Det finns massor av skrymsler och vrår som går att utnyttja bättre. Den lilla tarmen på balkongen är inte heller så liten. Vi får faktiskt plats hela familjen där.
Jag trivs riktigt bra med att bo i lägenheten, saknar inte att rensa ogräs eller skotta snö. Däremot skulle jag gärna velat ha vår balkong mysig med bord, stolar, dynor, blommor etc så vi hade kunnat utnyttja den bättre. Men, så länge vi har små klätterapor till barn får den vara tom sånär som på ett par träd och ett par lastbilar.

Sam har det bra i Japan. Fullt schema och jag hade gärna velat vara där för att lära mig mer om Lean Production. Bra med Sam är att han minns 99% av vad de går igenom och han redogöra detta för mig när han är hemma. På så vis får jag samma utbildningar som Sam!

Vi har det varm. Dygnstemperaturen är mellan 28 till 31 grader vilket gör att det numera aldrig är svalt. I poolen är det 30 grader så det svalkar inte direkt att bada.

Dorian har varit på dåligt humör. Om det är förkylning, värmen, tänder eller bara trött vet jag inte. Han fick i alla fall vara hemma från skolan idag.




Kommentarer

  1. Skönt att höra att du trivs! Jag tycker vi kan ställa ut möbler, bara noga med att vi låser så skitungarna inte kommer ut obevakade.

    Japanveckan går bra. Nu är jag certifierad som hyfsat avancerad inom Toyotas modell för Good Production System och har besökt ett par fabriker som producerar enligt denna filosofi fullt ut. Bland annat den fabrik som bygger alla Toyota Hiace. Inspirerande!

    Imorgon checkar vi ut från Nagayo och hälsar på Asahi bryggeriet på vår väg till Tokyo. En natt i Tokyo följs av besök hos Ajinomoto i Kawasaki innan vi reser vidare till Osaka för besök hos Kirin på lördag och återresa därifrån till Hong Kong.

    Snart himma igen!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg