Weekend

Lördag:
Jag mådde bättre i lördags men kände mig fortfarande ganska matt och var inte direkt sugen på mat efter mitt kräkanfall natten till fredag. Vi valde att stanna i DB och tog med barnen ut under förmiddagen och lämnade dem sedan till Mia under eftermiddagen/kvällen. Jag och Sam gick själva till poolen och slappade. Det var jätte skönt och så ovant för mig att bara ligga stilla utan att han någon att passa, springa efter, mata etc..

Vi åt middag på plazan, fortfarande hade jag ingen vidare aptit. Jätte tråkigt att inte kunna äta riktigt. Mat är bland det godaste jag vet!

Söndag:
Hela familjen tillbringade dagen i poolen. Dorian är helt galen i vattnet. Orädd och tjuter av skratt när han badar. Hoppar, plaskar, doppar hela sig själv och andra lustiga leker som tydligen går att göra i vatten. Jag vet inte hur många gånger jag fick lyfta upp honom då han hamnat under ytan. På grunt vatten lägger han sig på mage och simmar med armarna och benen och bara skrattar. Han lärde sig även att dyka, något han troligtvis har sett andra göra och tar efter. Han började med ställa sig på kanten till poolen, sträcker upp armarna i luften och hoppar. Första gången han gjorde det undrade jag vad han höll på med och hur detta skulle sluta. Han var nämligen i bebispoolen, alltså bara 10 cm högt vatten. Det gick bra och alla andra 1000 ggr han gjorde det också. Sedan blir han vansinnigt arg när vi ska gå hem...

Kommentarer

Populära inlägg